Ćwiczenia na biceps – jak to robić?

W dzisiejszych czasach każdy szuka sposobu, na stworzenie idealnej sylwetki, jednak jest to wyzwanie, które wymaga od nas masy treningu, wyrzeczeń i poświęceń. Jednym z najważniejszych (przynajmniej dla mężczyzn) jest biceps, czyli jeden z najbardziej zauważalnych mięśni. Jednak wytrenowanie idealnego bicepsów wymaga czasu, samokontroli i poświęcenia. Jak więc trenować biceps, by móc się nim chwalić na każdej plaży?

Biceps – co i jak ?

Wiele ćwiczeń górnej części pleców  w dużej mierze angażuje również bicepsy. Często więc łączy się te dwie grupy mięśniowe w jednym dniu, trenując plecy na początku. Jeżeli nie chcesz wykonywać treningu pleców i bicepsów jednego dnia, musisz pamiętać, że przerwa pomiędzy treningami powinna trwać co najmniej dwa dni, w przeciwnym wypadku, twoje bicepsy nie zregenerują się w wystarczającym stopniu.

Mięśnie górnej części ramion składają się z dwóch grup: mięśnia dwugłowego ramienia, zwanego potocznie bicepsem i mięśnia ramiennego.

Mięsień dwugłowy ramienia znajduje się w przedniej części ramienia i łączy dwa stawy ramienny a także łokciowy, ten mięsień składa się z dwóch części – jedna z nich za pośrednictwem ścięgna bicepsowego łączy się z łopatką, a konkretnie środkową jej częścią, druga zaś, nieco krótsza, łączy się z haczykowatą częścią łopatki.

Mięsień ramienny znajduje się pomiędzy bicepsem i kością ramienną. Ten mięsień nie jest wprawdzie tak uwydatniony, jednak jego powiększanie powoduje wypychanie dwugłowego, a to jest już zauważalne. Oba mięśnie są zginaczami i biorą udział w unoszeniu, zginaniu przedramienia oraz pracują przy obracaniu dłoni i przedramienia, tak by dłoń była ku górze

Korzyści z treningu

Przede wszystkim uwydatnione mięśnie. To bicepsy i przedramiona widać najczęściej. Silne ramiona sugerują, że reszta jest równie mocna i będą bezpieczne u boku ich właściciela. Lub w jego uścisku.

Szerokie plecy. W czasie ćwiczeń na plecy ramiona mocno pomagają w pokonaniu oporu sztangi czy wyciągu. Im mocniejsze bicepsy, tym większe ciężary możesz sobie zaaplikować i tym szersze będziesz miał bary.

Pewny uścisk. Niemal wszystkie ćwiczenia ramion wymagają mocnego chwytu. A to idzie w parze z mocnym i pewnym uściskiem dłoni – oznaką silnego faceta.

Szybsza setka. Chodzi oczywiście o bieganie – w czasie biegu sprinterskiego ramiona pomagają uzyskać równy rytm i dodają szybkości. Dlatego chcąc poprawić rekord na setkę, trenuj też bicepsy.

.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *