Joga – sposób na płaski brzuch

joga

Joga jest jedną z technik ćwiczeń znaną od tysięcy lat, pozwala ona na zrelaksowanie się i odzyskanie wewnętrznego spokoju. Poprawia również pracę narządów wewnętrznych brzucha poprzez uwolnienie toksyn oraz usprawnienie trawienia.

Pozycje jogi pomagające w uzyskaniu płaskiego brzucha

Uttanasana – w tej pozycji stoimy w lekkim rozkroku z wyprostowanymi kolanami. Staramy się podciągnąć rzepki kolanowe do góry. Wraz z wdechem należy podnieść wyprostowane ręce do góry po czym złapać się za łokcie i upuścić tułów w dół. W takiej pozycji należy wytrwać przez trzy minuty pamiętając o prostowaniu kolan i opuszczeniu głowy oraz łokci jak najniżej.

Świeca –  kolejna pozycja jogi, która jest dobra na płaski brzuch. Układając się na ziemi trzy złożone koce usiądź na nich oraz przysuń do siebie krzesło tak aby stopy znalazły się pod siedzeniem. Następnie odwróć się plecami do krzesła i połóż się w taki sposób aby głowa i dwie trzecie szyi znalazły się poza obszarem koca. Złącz nogi i zegnij je w kolanach po i podnieś je do góry, podpierając przy tym pośladki rękoma. Następnie podeprzyj plecy a nogi opuść za głowę opierając palce stóp na siedzeniu krzesła. Kręgosłup podczas tego ćwiczenia powinien być cały czas wyprostowany. W takiej pozycji należy pozostać trzy minuty. Po upłynięciu czasu wyprostuj nogi w górze i pozostań przez pięć minut po czym podpierając plecy opuść nogi na podłogę.

Janusirsasana – usiądź na równo złożonym kocu, wyprostuj lewą nogę a prawą zegnij w kolanie. Podeszwę stopy zbliż do krocza. Wraz z wdechem powietrza podnieś ręce do góry a z wydechem złap lewą stopę trzymając przy tym wyprostowaną nogę. Podczas chwytania lewej stopy zbliżaj głowę do kolana. Jeżeli nie potrafisz złapać się za stopę otocz ją paskiem używając podczas przyciągania głowy do kolana. W takiej pozycji należy wytrwać około minuty po czym powtórz ćwiczenie zmieniając nogę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *