Rodzaje treningów – jak dobrać odpowiedni?

Aktywność fizyczna jest sposobem nie tylko na smukłą sylwetkę, ale również na zdrowie, doskonałe samopoczucie i pewność siebie. Istotne jest jednak, aby trening wybrać w odpowiedni sposób, tak aby osiągnąć oczekiwane efekty. Możemy zdecydować się na wiele form aktywności fizycznej, jednak warto zrobić to z głową, tak aby nie zrazić się już na początku przygody ze sportem. Na co zwrócić uwagę podczas wybierania swojej aktywności?

Trening cardio i siłowy

Trening cardio, do którego zalicza się bieganie, pływanie, jazda na rowerze oraz inne sporty wytrzymałościowe, jest zalecany osobom, które pragną zgubić nadmiar kilogramów lub poprawić swoją kondycję. Ten rodzaj aktywności świetnie wpływa również na pracę układu krwionośnego i poprawia ogólny stan zdrowia. Trening siłowy skupia się na ćwiczeniach, dzięki którym stajesz się silniejszy i budujesz mięśnie. Zazwyczaj trening ten wykonywany jest z użyciem ciężarków, gum czy maszyn znajdujących się na siłowni. Można wykorzystać również ciężar własnego ciała, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Treningi siłowe pozwalają na uzyskanie delikatnie podkreślonych mięśni, jak i mocnych muskuł. 

Trener personalny – sposób na urozmaicony sport

Coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z usług trenera personalnego. Jest to świetne rozwiązanie, jeśli dokładnie wiemy jaki efekt chcemy osiągnąć, jednak samodzielnie nie jesteśmy pewni, od jakich ćwiczeń zacząć i jak właściwie zadziałać na naszą sylwetkę. Trener personalny dobierze właściwy trening i będzie go odpowiednio modyfikował tak, by ten przynosił nam, jak najlepsze rezultaty.

Dzięki pomocy trenera możemy być pewni, że każdy trening będziemy wykonywać odpowiednio, nie obciążymy kolan, ścięgien oraz unikniemy możliwych kontuzji. Wsparcie specjalisty jest wyjątkowo motywujące zwłaszcza u osób odchudzających się czy trenujących do konkursów sylwetkowych. Doświadczeni trenerzy personalni jak https://personaldragon.pl/, świetnie wiedzą, jak skomponować zestaw ćwiczeń, by nie był zbyt męczący, ale jednocześnie skuteczny.

Zajęcia fitness

Zajęcia fitness jak aerobic, zumba czy ćwiczenia grupowe typu beach body, total fitness są ciekawym połączeniem treningu cardio oraz siłowego. Odbywają się one powszechnie na wielu siłowniach i trwają od 45 minut do 1,5 godziny. Ćwiczenia fitness pomogą zrzucić nadmiar kilogramów oraz przyczynią się do ujędrnienia i wzmocnienia całej sylwetki. Każde spotkanie prowadzi instruktor, który obserwuje uczestników zajęć i daje im wskazówki co do wykonywanych ćwiczeń.

Jest to ciekawa alternatywa dla osób, które lubią uprawiać sport w większym gronie. Regularne spotkania są również doskonałym sposobem na poznanie nowych osób i nawiązanie nawet długotrwałych przyjaźni. 

Aktywność fizyczna musi sprawiać przyjemność, inaczej szybko z niej zrezygnujemy, zanim zobaczymy pierwsze rezultaty. Pamiętajmy, że odpowiednio dobrany sport może skutecznie zmienić naszą sylwetkę, poprawić kondycję oraz sprawić, że każdego dnia będziemy mieli więcej energii i motywacji do wykonywania zwykłych czynności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *