Trening kardio – na czym polega?

Siłownie pękają w szwach, coraz więcej ludzi pragnie pozbyć się zbędnych kilogramów i zbudować wymarzoną sylwetkę jeszcze przed nadejściem lata. Największy problem polega na tym, że znaczna część z nas nie zdaje sobie sprawy z tego jak powinny trenować, by osiągnąć zamierzony efekt. Rodzaj treningu w ogromnym stopniu wpływa na to, jakie efekty przyniesie. A trenować możemy na dosłownie dziesiątki sposobów, jaki rodzaj treningu powinniśmy więc wybrać?

Oczywiście wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, możliwości i planów. Mówiąc jednak o treningu, który pomoże wam pozbyć się nadmiernych kilogramów, wspomnieć należy właśnie o treningu kardio – jakie są jego największe zalety i na czym polega?

Czym jest trening kardio?

Często nazywany jest także treningiem wytrzymałościowym, to forma wysiłku, która ma na celu poprawę wydolności serca – dodatkowo jest odpowiednia dla każdego, bez względu na wiek czy kondycję.

W zasadzie można powiedzieć, że treningiem kardio jest każdy rodzaj aktywności fizycznej, która podbudza serce do wzmożonej pracy. Częste ćwiczenia kardio wzmacniają mięsień sercowy, który może pompować więcej krwi, a to z kolei sprawia, że nasz organizm jest lepiej dotleniony.

Popularne jest stwierdzenie, że trening kardio przedłuża życie – co w zasadzie jest prawdą. Sporty wytrzymałościowe wspomagają prace naszego serca, które mniej się męczy, a co za tym idzie mniej zużywa. Lepsze dotlenienie i zwiększona wytrzymałość serca bezpośrednio wpływają na długość naszego  życia. Trening zwiększa też przepustowość żył, co minimalizuje ryzyko takich chorób jak miażdżyca, nadciśnienie, zawał serca czy udar mózgu.

Odchudzanie przy treningu kardio

Jak się okazuje, ten rodzaj wysiłku może być bardzo skuteczny w walce z nadmiernymi kilogramami -nie dorównuje on co prawda interwałom, jednak jest dużo  spokojniejszy i mniej wycieńcza organizm. Pragnąc jednak pozbyć się zbędnej wagi, trzeba pamiętać też o dobrze dobranej diecie, dzięki której efekt będzie szybszy i trwalszy.

Jeżeli chcecie jeszcze bardziej zmaksymalizować efekty waszych wysiłków, warto zastanowić się nad kupnem spalaczy tłuszczu, zwanych potocznie termogenikami (sprawdź najlepsze spalacze tłuszczu). To produkt, który dzięki podwyższeniu waszej temperatury ciała, zwiększy tempo spalania kalorii.

Trening kardio – jakie ćwiczenia wykonywać?

Jedną z największych zalet treningu kardio, jest to, że do jego wykonania nie potrzebujemy dosłownie żadnego specjalnego sprzętu – wszystkie ćwiczenia można wykonać nawet w domu. Oto kilka przykładów aktywności, dzięki którym ułożysz swój własny trening.

  1. Przysiad z wyskokiem

Dłonie połóż na karku i ukucnij aż do momentu, w którym twoje nogi będą równoległe do podłoża. Następnie wyskocz – staraj  się nie kołysać tułowiem. Postaraj się zrobić maksymalną ilość wyskoków w ciągu 20 sekund.

  1. Bieg w miejscu

Chodzi o popularny „skip A”, czyli bieg z unoszeniem kolan. To proste ćwiczenie nie powinno jednak trwać dłużej niż 10 minut.

  1. Skakanka

Pamiętaj jednak, by skakać prawidłowo – tylko na palcach i na niewielką wysokość.

  1. Rowerek

Połóż się na plecach, ręce trzymaj na wysokości uszu. Następnie napnij mięśnie brzucha, podnieś nogi i zacznij wykonywać ruchy podobne do kręcenia pedałami roweru. To ćwiczenie powinniśmy wykonywać przez 10 – 15 minut dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *