Trening na spalanie tłuszczu – interwały czy cardio?

Piękna, zdrowa i wyrzeźbiona sylwetka, to dzisiaj marzenie wielu z nas. Codzienne treningi, wyrzeczenia i rygorystyczne diety, mają pomóc nam w osiągnięciu celu. Jednak sam trening czy ograniczanie posiłków nie wystarczy by osiągnąć idealne efekty.

Najważniejsze jest to, by wiedzieć jak trenować i jak dopasować trening do możliwości i wymagań naszego organizmu – przetrenowanie czy też nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń, może wiązać się z kontuzjami i zakończeniem naszej „sportowej kariery”. Jednak metod i sposobów na trening są dzisiaj dziesiątki, każdy z nich ma przynieść inne efekty i wymaga różnego wysiłku. Jak więc dopasować trening do naszych indywidualnych potrzeb i możliwości naszego organizmu?

Oczywiście wszystko uzależnione jest od efektów, które chcemy osiągnąć, jednak na tę chwilę, skupmy się na treningu, który pozwoli nam pozbyć się zbędnych kilogramów – jakie mamy opcje? Jak się okazuje, najlepiej wybierać z dwóch możliwości, a mianowicie treningu cardio lub treningu interwałowego.

Trening cardio – wady i zalety

Trening cadio, jako ćwiczenia wytrzymałościowe to forma wysiłku, której głównym celem jest poprawa wydolności serca. Można powiedzieć, że cardio to każda forma treningu, która pobudza serce do wzmożonej pracy, w wyniku czego dostarcza ono więcej bogatej w tlen krwi do naszego organizmu. Dzięki odpowiedniemu dotlenieniu, zyskamy lepsze samopoczucie, zmniejszymy ryzyko chorób układu krążenia, a także zmaksymalizujemy efekty procesów metabolicznych – co w efekcie przyczyni się do utraty zbędnych kilogramów.

Mówi się, że trening cardio przedłuża życia – i trzeba przyznać, że nie jest to przesadą, sporty wytrzymałościowe powodują lepszą prace mięśnia sercowego, który mniej się męczy i wolniej się zużywa. Dodatkowo, ten rodzaj treningu przekłada się na lepsze funkcjonowanie układu krążenia, który jest odpowiedzialny za efektywne dotlenienie naszego organizmu. Zmniejsza się więc ryzyko wystąpienia takich chorób jak zawał serca, udar mózgu oraz przewlekłych schorzeń – miażdżycy, nadciśnienia, cukrzycy, nadwagi i otyłości

Trening cardio to stosunkowo spokojna forma wysiłku fizycznego, przeznaczona dla osób początkujących lub tych, które nie mogą pozwolić sobie na bardziej intensywny wysiłek.

Interwały – najlepszy sposób na spalanie tłuszczu

Jak się okazuje, to właśnie trening interwałowy jest najlepszym sposobem na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Decyduje bowiem nie szybkość spalania tłuszczu podczas wysiłku, a procesy zachodzące w organizmie w kilka godzin po zakończeniu ćwiczeń. Ekstremalny trening interwałowy angażuje nawet 80% mięśni naszego ciało, w wyniku czego wydłuża się okres regeneracji organizmu, w którym niezbędna energia pobierana jest z zapasów tkanki tłuszczowej – co skutkuje spalaniem nadprogramowych kilogramów nawet wówczas, gdy odpoczywamy po ciężkim treningu.

Trzeba jednak pamiętać, że trening interwałowy, to wysiłek, który obciąża organizm nawet w 100%, dlatego nie poleca się go osobą z problemami serca czy innymi schorzeniami. Nie jest też najlepszy dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją sportową przygodę – zdecydowanie lepiej zacząć od treningu cardio, zbudować kondycje i po kilku tygodniach przenieść się na trening interwałowy.

Wspomagaj swój organizm

Pamiętaj , że nawet najintensywniejszy trening powinien być odpowiednio wspomagany. Największe znaczenie ma oczywiście zbalansowana i dopasowana dieta. Jednak na rynku możemy znaleźć bardzo wiele odżywek dla sportowców, dzięki którym zmaksymalizujemy efekty ciężkich treningów. Na szczycie list sprzedażowych znajdują się obecnie termogeniki, nazywane inaczej spalaczami tłuszczu – to mieszanka naturalnych składników aktywnych, dzięki którym nasz organizm szybciej spali tkankę tłuszczową.

Jeżeli chciałbyś przetestować działanie termogeników, wybierz najlepszy dla siebie – ich porównanie znajdziesz tutaj – https://forum-sportowe.pl/topic/4-najlepsze-spalacze-t%C5%82uszczu-ranking/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *