Śniadanie na diecie odchudzającej

Śniadanie to podstawowy posiłek dnia. Nie można go pomijać zwłaszcza w czasie diety odchudzającej. Zjedzone rano pożywienie powinno dodać energii i nasycić, by nie trzeba było podjadać w ciągu dnia. Co zatem należy jeść a czego unikać?

Błonnik pokarmowy

Podstawowym składnikiem śniadania dla osób na diecie odchudzającej jest błonnik pokarmowy. Reguluje on procesy trawienne i hamuje uczucie głodu. Dzięki produktom zawierającym błonnik będziemy na dłużej syci, co sprawi, że odchudzanie stanie się skuteczniejsze. Im więcej błonnika tym lepiej.

Źródła błonnika:

  • pełnoziarniste pieczywo owsianki, musli
  • pestki słonecznika, orzechy, nasiona chia
  • szpinak, brokuł, marchew
    Śniadanie na diecie odchudzającej

Dieta odchudzająca a białko

Śniadanie na diecie powinno być bogate w białko, które dodaje energii. Prawidłowy poranny posiłek sprawi długie poczucie sytości, dzięki czemu wyeliminuje potrzebę podjadania. Dzięki temu inne posiłki będą mogły być znacznie mniej kaloryczne. Podstawowym proteinowym składnikiem są jajka. Można je przygotowywać na wiele sposobów. Można je spożywać jako jajecznice, omlet, ale także dodawać do sałatek czy kanapek.

Inne składniki dostarczające białka:

  • owsianka, musli
  • chuda wędlina, wędzony łosoś
  • jogurt naturalny, twaróg
    Śniadanie na diecie odchudzającej

Dawka witamin na śniadanie

Oprócz wysokiej zawartości błonnika i białka należy pamiętać o odpowiedniej dawce witamin. Owoce dodatkowo nawadniają nasz organizm, co jak wiadomo również jest podstawą diety. Witamin warto zaserwować sobie z pierwszym śniadaniem, jako dodatek do musli czy owsianki.

Owoce  na odchudzanie:

  • gejpfrut
  • papaja
  • jabłka i gruszki
  • arbuz
  • ananas
    śniadanie na diecie odchudzającej

Smoothie na diecie odchudzającej

Z myślą o dostarczeniu do organizmu odpowiednich witamin, osoby będące na diecie odchudzającej często postanawiają na śniadanie zaserwować sobie smoothie. Ważne jest jednak, by podczas porannego posiłku zawarte były nie tylko witaminy, ale także białko i błonnik, dlatego unikać trzeba smoothie wykonanych wyłącznie z owoców i warzyw. Warto stworzyć je na bazie mleka lub jogurtu i pokusić się o takie dodatki jak nasiona chia. W przeciwnym razie śniadanie nie nasyci, co spowoduje niepożądaną chęć podjadania.
Śniadanie na diecie odchudzającej

Należy pamiętać, że porządne śniadanie to podstawa, zwłaszcza dla osób na diecie odchudzającej. Trzeba przygotowywać je z produktów proteinowych oraz błonnika, nie zapominając o witaminach i spożywać je do godziny po obudzeniu się. By odpowiednio kompletować swoją dietę zapoznaj się także z innymi naturalnymi składnikami wspomagającymi odchudzanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *